sobota, 25 maja 2013

Cmentarz Ewangelicki Kolonia Obory.







Jeden  z cmentarzy ewangelickich znajdujących się w Puszczy Pyzdrskiej  --  Kolonia Obory.
 Pozostał po nim już tylko  znak na mapie i pamięć ludzka która  z czasem  zanika,
Gdy Wskazano mi to miejsce  znajdujące tuz obok wsi  w 1 chwili moja reakcja była mieszana,,gdyż po raz pierwszy  spotkałem się z tak  pustym miejscem na pierwszy rzut oka.
 Brak muru, nagrobków ,krzyży,,jednak w gąszczu trawy można  było wypatrzyć....

 ślady mogił ziemnych,rozglądając się po terenie  mój wzrok przykuło jedno miejsce
poczułem coś  co kazało mi rozgarnąć liście  spod których ukazał się częściowo uszkodzony kawałek betonowego Krzyża, jakby na dowód ze  w tym miejscu  jednak są pochowani ludzie.Smutne to miejsce popadło  w zapomnienie gdy rodziny tych co tutaj spoczywają  umarli, pozostawiając  cząstkę swojego życia ,historii .Część tez być może  wycofała się  wraz   z Niemcami  w 1945 roku

.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz